أخبارمنوعات

دوقة كامبيردج تضع مولودها الثالث “المفاجئ” صاحب السمو

جنس المولود كان مفاجئا لدوق ودوقة كامبيردج

The Duchess of Cambridge has given birth to a baby boy. The couple are pictured on March 22 in Stratford, East London

وضعت دوقة كامبيردج كيت ميدلتون، اليوم، مولودها الثالث، الذي وصل وزنه إلى 8 باوند (نحو 3 كيلوجرامات)، في يوم القديس جرجس، حسبما أفادت صحيفة “ديلي ميل” البريطانية.

وأعلن قصر كنسينغتون أن الطفل وُلد في نحو الساعة الحادية عشرة صباحًا، بعد أن نُقلت كيت بالسيارة قبل السادسة صباحاً إلى جناح ليندو الخاص في مستشفى سانت ماري في بادينغتون بلندن.

وأجريت الولادة دون مضاعفات، وفقًا لـ”ديلي ميل”، كما كان جنس المولود، الذي حظي بلقب صاحب السمو الملكي وأمير كامبريدج، مفاجئا لكيت ووليم زوجها، اللذين اختارا عدم معرفة جنسه.

المتحدث باسم القصر أوضح أن الأمير وليم، دوق كامبريدج، حضر الولادة، وأن كيت وطفلها الآن بخير، كما نوه إلى أن كبار أعضاء العائلة المالكة “سعداء بهذه الأخبار”.

وفي ما يتعلق باسم الأمير الصغير، قال القصر إنه سيتم الإعلان عنه في الوقت المناسب، كما سيُنشر إشعار رسمي للولادة في الفناء الأمامي لقصر باكنجهام.

ويعتبر المولود الخامس في طابور العرش، وسادس أبناء أحفاد الملكة إليزابيث الثانية، والشقيق الأصغر للأمير جورج والأميرة شارلوت.

وعلى الفور، أرسل المشاهير والسياسيون أطيب تمنياتهم لدوق ودوقة كامبيردج عبر مواقع التواصل الاجتماعي، إذ بعثت رئيسة الوزراء تيريزا ماي أحر التهاني إلى دوق ودوقة كامبردج بمناسبة ولادة طفلهما، مضيفة: “أتمنى لهم سعادة كبيرة في مستقبل”.

من جانبه، نشر عمدة لندن، صادق خان، تدوينة عبر موقع “تويتر” قال فيها: “نيابة عن سكان لندن، أريد إرسال التهاني الحارة لدوق ودوقة كامبيردج على ولادة طفلهما الثالث”.

A notice is placed on an easel in the forecourt of Buckingham Palace today to formally announce the birth of the baby boy

Royal fans celebrate this afternoon outside the Lindo Wing at St Mary's Hospital in Paddington, London

Royal fans toast the news that the Duchess of Cambridge has given birth to a baby boy, weighing 8lbs 7oz

Supporters of the royal family celebrate outside the Lindo Wing following the news of the royal birth

One man drinks from a bottle as royal fans celebrate outside the Lindo Wing after the news from Kensington Palace

Royal fan Sharon McEwan is camped today outside the Lindo Wing at St Mary's Hospital in Paddington, London

An unsuspecting couple emerged from the Lindo Wing with their newborn baby to be greeted by the world's media. They posed for photographs outside the famous door in front of dozens of journalists and photographers before leaving in a taxi

Royal fans stand this morning outside the Lindo Wing, where the Duchess of Cambridge was admitted after going into labourMembers of the media gather outside the Lindo Wing today after Kensington Palace announced Kate had gone into labour

الوسوم

مقالات ذات صلة

إغلاق