أخبار

ثلاث مذيعات ومذيع في مرمى نار كورونا

الوسط الإعلامى يتمنى الشفاء العاجل للزملاء

أعلن مصطفى زمزم، رئيس مجلس إدارة مؤسسة صناع الخير، عصر اليوم عن إصابة الإعلامية ريهام السهلى، مقدمة برنامج المواجهة بقناة اكستر نيوز بفيروس كورونا المستجد.

كتب مصطفى زمزم خلال حسابه الشخصى على موقع التواصل الاجتماعى “فيسبوك”، الأصدقاء، ريهام السهلي وأيه عبد الرحمن والإعلامية إلهام نمر مقدمى البرامج بقناة اكسترا نيوز، ألف سلامة عليكم وبإذن الله تقوموا بالسلامة من هذا الفيروس اللعين وربنا يحافظ علينا جميعا وعلى بلدنا”.

وكانت الإعلامية آية عبد الرحمن المذيعة بقناة اكسترا نيوز، أعلنت إصابتها بفيروس كورون صباح اليوم، وكتبت، آيه عبر حسابها على فيس بوك، قائلا:” الحمدلله تم التأكد من إصابتي بفيروس كورونا ..ببلغكم الخبر ده علشان أولا محتاجه دعواتكم الصادقة اللي من القلب .. وثانيًا واثقة إن ربنا هيرزقني الشفاء قريب جدًا بفضل محبتكم ودعواتكم العظيمة.. وهارجع أحكي لكم على تجربتي مع الكورونا باشا”.

أصيب مذيع “نغم FM” عمرو صلاح بفيروس كورونا، وتمنى له العديد من الأصدقاء بالشفاء العاجل.

وكتب هيثم الفيل، أحد أصدقاء عمرو عبر حسابه على فيس بوك، قائلا:” يا جماعة كل اللي بيحبني يدعي لعمرو صلاح …عمرو بالنسبه لى مش مذيع أو ممثل اشتغل معايا على مدار سنين …عمرو بالنسبالي بجد واحد من ولادي و التيم بتاعي أول دخوله الميديا كان معايا ..صدقت موهبته من اول لحظة”.

وتابع في كلامه، “عمرو الجدعنة و الاخلاص و المحبة في الشغل و بره الشغل عمرو واحد من المخلصين القليلين اللي بيعترف بفضل أي حد ومساعدة أي حد ليه نوعيه عمرو دي ما بقتش موجودة كتير أي حد حب برامجنا الحكم بعد المزاولة و الجاسوس و المافيا أكيد عارف عمرو صلاح وعمرو من أشطر مذيعين نغم أف أم كمان دلوقتي”.

وأختتم كلامه، قائلا:”  هتقوم منها يا عمرو إن شاءالله بالسلامة …كورونا و بتاع إيه…قوم منها عشان نعمل حاجة جديدة إن شاء الله. ربنا يحفظك يا عمرو و يحرسك بعنايته و شكرا يا أحمد محسن إنك عرفتني على طول عشان أكيد في ناس كتير بتحب عمرو و لما تعرف هدعيله”.

هيثم
الوسوم

مقالات ذات صلة

إغلاق